24 Ağustos 2010 Salı

incirli pasta

7 mart annemin doğum günüydü annem için bu pastayı yaptım gerçekten değişik güzel bir lezzet ortaya çıktı.annemde o kadar mutlu oldu ki bu pastayı görünce anlatamam.belkide bir ilk annem için.canım annem iyiki doğdun sana tüm pastalar feda olsun allahım sana uzun ömür versin ben her sene yaparım sana pasta...benim yaptığım haşhaşlı pastayı yiyen yada deneyen varsa bunuda denemeli diyebilirim.komşularımda tattı ve bizden geçer puanı aldı.geçen gün dergileri karıştırırken buldum tarifini sonra internetten araştırdım portakal ağacı arkadaşım hatice yapmış ve çok beğenilmiş yorumları okuyunca,dergidekinden pek farklı olmadığı için denenmiş bir tarifi uygulamak daha çok işime geldi ve haticenin tarifinden yaptım.evet tadılması gereken güzel bir lezzet.geçelim tarifimize;








malzemeler:



keki için:



6incir,1su bardağı ceviz dökülmüş ceviz içi



1su bardağı toz şeker,1su bardağı un



3yumurta,1kabartna tozu



muhallebisi için:



2yemek kaşığı nişasta,2yemek kaşığı un



3su bardağı süt,50gr margarin



piştikten sonra 1 paket krem şanti



şerbeti için:



1su bardağı su



1tatlı kaşığı nescafe



yeteri kadar şeker



yapılışı:



incirler yarım saat önce sıcak suyla ıslatılır ve yumuşayınca çok ince doğranır.



*keki için:yumurta ve şeker mikserle çırpılır,sonra ceviz,un,kabartma tozu eklenir.en son inciri ekle ve fırın kabına dökün.150 dercelikl fırında 1 saati aşkın bir süre pişiyor.sakın benim gibi fırının kapağını açmayın aslında keki çok kabarmıştı yarım saat geçmesine rağmen fırının kapağını açtığım için kekim indi ne yazııkki diğer kekler gibi olmuyor biraz içini çeke çeke pişmesi gerekiyor.



*kek pişerken muhallebiyi hazırlıyoruz.şanti ve margarin hariç tüm malzemeleri karıştırıp ocakta pişir inmesine yakın margarini ekle ve karıştırır.ocağı kapattıktan 5dk. sonra şantiye ekleyip mikserle bir güzel çırpıyoruz.



*kek piştikten 5 dk sonra şerbet malzemelerini karıştırıp(pişirmeden)kekin üzerine dökün.sonra muhallebiyi de döküp buzdolabında bekletin.2saat sonra afiyetle yiyebilirsiniz.afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

bunlarda ilginizi çekebilir belki.

Related Posts with Thumbnails