24 Ağustos 2010 Salı

dızmana

Eskişehir de muhacirler yapar genellikle bu böreği.bende komşumdan öğrendim.puf puf çok güzel bir hamur işi.insan yemeğe doyamıyor.aslında hamur bezeleri daha küçük oluyor ama benimkiler haddinden fazla kabardı ama olsun lezzet aynı.eğer siz yapacak olursanız bezeler ceviz büyüklüğünde koparmanızı öneririm.şimdi tarifine geçelim normalde ekmek hamuruyla yapılıyor ama ben evde kendim hamur mayaladım ben size orijinal tarifi yazacağım.beğenmeniz dileyiğle...






malzemeler:



2adet ekmek hamuru



150gr kıyma,1adet kuru soğan



1su bardağı yoğurt,yarım su bardağı sıvı yağ



1adet yumurta,4adet haşlanmış patates



maydanoz,tuz, karabiber



YAPILIŞI:



*yemeklik doğradığımız soğanı sıvı yağla pembeleştirip,kıymayı da katarak iyice kavuralım.



*maydanozu ince ince kıyıp,rendelenmiş patatesi,kavrulmuş kıymayı,yeterince tuz karabiber ile karıştıralım.



*ekmek hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,elimizle açalım,ortasına harçtan koyup elimizle hamurumuzu kapatalım ve yuvarlayalım.ek yerinden tutup sıvoyağa batıralım.



*yağlanmış tepsiye yerleştirip 30 dk. mayalandıralım.



*yoğurt,sıvı yağ,yumurtayı iyice çırpıp böreklerin üzerine dökelim.



*önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim.sıcak sıcak servis yapılması uygundur.



afiyet bal şeker olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

dızmana bayıldığım bir lezzet.ve çok pratik sevilaycım hgerçekten.ellerine sağlık.harika görünüyor harika.ellerine sağlık.

fatos dedi ki...

tarifi denedim.Çok güzel

Adsız dedi ki...

çok güzel

Adsız dedi ki...

cok güzel

bunlarda ilginizi çekebilir belki.

Related Posts with Thumbnails