17 Aralık 2010 Cuma

krep,kısır ve supangle


KISIR :


malzemeler:

2su bardağı köftelik bulgur

1kuru soğan

3 tane taze soğan

mor lahana istediğiniz kadar

3yaprak marul

1tutam dereotu

1tutam maydanoz

1limon suyu

1yemek kaşığı domates salçası

1yemek kaşığı biber salçası

zeytinyağı

kuru nane,kekik ve tuz

yapılışı:buldur üzerini biraz aşacak şekilde sıcak suyla ıslatılır,10dk demlenmeye bırakılır.ardından tüm yeşillikler,soğan,m.lahana ince ince doğranır.

demlenen bulgurun üzerine yarım çay bardağı zeytinyağı ,salçalar,baharatlar,limon suyu eklenip iyice karıştırılır.sonra yeşilliklerde eklenir.tuzunu da ayarladıktan sonra servis edilir.


KREP:


MALZEMELER:

2su bardağı süt

2yumurta

2su bardağı un

1çay kaşığı kabartma tozu

küçük bir kase ezilmiş beyaz peynir

1tutam maydanoz

tuz

zeytinyağı


YAPILIŞI:

bir kapta,un,süt,yumurta,kabartma tozu çırpılır üzerine peynir ve maydanozda eklenip iyice çırpılır.

sonra yağladığımız tavada 5yemek kaşığı krep hamurundan serilip altlı üstlü pişirilir.




SUPANGLE:


MALZEMELER:


•1 lt süt

•1 su bardağı toz şeker

•1 yumurta sarısı

•2 yemek kaşığı nişasta

•1 yemek kaşığı un

•2 yemek kaşığı tepeleme kakao

•1 paket bitter çikolata

•ve kek parçaları

yapılışı:Tencereye 1 litre sütü alın.Üzerine yumurta sarısı ekleyin.Üzerine 1 çorba kaşığı un,2 çorba kaşığı nişasta,1 su bardağı toz şeker,2 çorba kaşığı kakao ilave edip muhallebi kıvamında pişirin.Muhallebin altını kapatın tencereye bitter çikolatayı ilave edin.Kalıplara kek parçalarını koyarak üzerine pişirdiğiniz supangleyi dökün.ve soğuduktan sonra servis edin.


bu tarifi nalan mutfakta arkadaşımdan not almıştım daha önce denedim çok güzel oldu.


afiyet olsun.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

nefis bir ikramlık tabağı olmuşsevilaycım.bayıldım bayıldım hele supangle tarifin çok iyi oldu ne zamandır istiyordum hemen not almalıyım.ellerine sağlık şekercim.esma .filiz

sevilayinaynasi dedi ki...

cnm teş.ederim senin güzel yorumların inan benim için çok büyük bir destek iyiki varsın iyiki tanımşışım seni.

Adsız dedi ki...

aynen sevilaycım bende seni iyiki tanıdım.inan çok sevdiğim yaşına göre çok olgun olduğunu düşündüğüm.becerikli kibar saygılı düşünceli bir hemşerimsin.canım arkadaşım.çoğu tarifini yaptım hepsindende çok memnun kaldım .bloğuna bakmak çok büyük keyif benim için.komşumada anlatmıştım bakmış bayılmış.tariflere defter edinmiş şimdi geçirmeye çalışıyormuş çoğunu.
öptüm canım.filiz.esma

Adsız dedi ki...

şimdi mutfaktan geldim yaptım bu güzel supangle tarifini valla nefis bi tat oldu.soğumasını bekliyorum hapur küpür yemek için.hazırlarından hiç bi farkı yok.yalnız sevilaycım kek yoktu bende bi kaç bisküvi vardı parçalanmış bayatlamış atmaya kıyamadığım altlarına onlardan koyuverdim bu seferlik.çok sağol canım seni öpüyorum ayberkimide.esma .filiz

sevilayinaynasi dedi ki...

filizicim çok teş.ederim cnm güzel sözlerin için inan çok mutlu ettin beni.beğenmene çok sevindim.yorumların her defasında beni çok mutlu ediyor.demek komşunda bakıyormuş beni bikez daha mutlu ettin şimdi yaptıklarımı paylaşmayı çok seviyorum böyle yorumlar alıncada inanılmaz mutlu oluyorum.bak bugün bir sevaba daha girdin öptüm seni afiyet olsun

Adsız dedi ki...

ay canımyaaa.ne dedim ne yaptımkiiiiii.sadece sohpetlerimizde bloğundan senden öğrendiklerimi yaptığımda esesli dostum sevilayın tarifleri dedim okadar.ama böyle düşünüyorum inanki seni çok seviyorum vede tariflerine bayılıyorum.
ben seni tanımış olmaktan dolayı çok mutluyum.

yeşim dedi ki...

tatlı çok güzel görünüyor yalnız un ile nişasta tepelememi olucak kaşıkta teşekkürler

bunlarda ilginizi çekebilir belki.

Related Posts with Thumbnails