16 Aralık 2010 Perşembe

cevizli ev baklavası ve baklavayı yıldız şeklinde kesmenin resimli anlatımı

kayıplarda olan ben,bayramdan önce eklemem gereken tarifimle sizlerleyim.neyse ALLAH nasip eder gelecek bayramı görürsek benim bu güzel tarifimi deneyip kesimini resimlerle anlatacağım şekilde dilimlersiniz.uzun zamandır bloguma yeni tarifler ekleyememin sebebi biraz tembellik birazda pc değişikliğinden kaynaklandı.ama bundan sonra daha sık eklemeye çalışacağım tabi sevgili arkadaşlarımın güzel ve motive edici yorumlarıyla:)yorum yapmadan geçmeyin haaa...

bu resim şerbetsiz hali.

malzemeler:




3adet yumurta

1su bardağı yoğurt

1su bardağı sıvı yağ

1 kaç damla limon suyu

2kabartma tozu

aldığı kadar un

1tatlı kaşığı sirke



1paket nişasta

1kase ceviz içi



şerbeti için:

5 su bardağı şeker

5su bardağı su

1kaç damla limon suyu

yapılışı:




hamuru için tüm bir kaba yoğurt,sıvı yağı,yumurta ve unu koyuyoruz.unun üzerine kabartma tozunu ekleyip 1kaç damla limon suyu sıkıyoruz.sirkesini ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz.hamuru biraz beklettikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz.tüm bezleri nişastayla açıp 5er 5er üst üste koyup bir yufka haline getiriyoruz.bu şekilde tüm bezeleri açıyoruz.yufkaların arasına bol ceviz içi koyup baklavamızı hazırlıyoruz.baklavamızı dilimledikten sonra 1 paket sana tereyağlı margarini eritip sıcak sıcak üzerine döküyoruz ve 150 derecelik fırında kızarana pişiriyoruz.



şerbetimizi de hazırlayıp baklava soğuk şerbet ılıkken döküyoruz.afiyet olsun.

*şimdi yıldız şeklinde nasıl kesildiğini resimlerle anlatmaya çalışacağım inşallah sizlere faydalı olabilirim.artık kesince bi teşekkür yorumu bırakırsınız.bende biraz fazla mı oldum ne:)))))))


ilk öncelikle eşit bir şekilde 4 eşit parçaya kesiyoruz.

sonra 8 eşit parçaya kesiyoruz.

her dilimden birini şekilde görüldüğü gibi önce bir kenara paralel,

sonra diğer kenara paralel kesip,

aynı işlemi diğer parçalara da uyguluyoruz.vee ortaya bu güzel şeklimiz çıkıyor;)

şerbetli halinin ne yazık ki resmi yok ama tadı bir harika.inşallah sizlerde dener ve tarifimden memnun kalırsınız.allah yaptığınızda ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

marifetli arkadaşım benim ellerine sağlık harika görünüyo bizede yaparsın artık

Adsız dedi ki...

cnaım benim elelrine sağlık.ilk baklava yaprım diye bloğuna koyduğunda küçük dilimi yutucaktım.senden cesaretle bu yıl bende bayramda yaptım ama tabi komşumun yardımlarıyla.canım benim aynen senin tarifinle yaptırmaya çalışmıştım en fes oldu.o içine kattırdığın az sirke nefis bir gevreklik verdi.ellerine sağlık filiz esma

Adsız dedi ki...

canım bu senede senin tarifinle yapıcam Allah nasip ederse baklavamı. İnşallah Malatya'danda güzel yemek tarifleri öğrenip bizlere yazarsın bloğundan. öptüm canım. filiz.Esma

bunlarda ilginizi çekebilir belki.

Related Posts with Thumbnails