30 Ağustos 2010 Pazartesi

kırmızı pancar turşusu


sarımsak ve ekşiyi sevenler kesinlikle bu turşuyu denemeli,görünüşü kadar tadı harika,iştah artırıcı ve sağlık bir turşu.

malzemeler:
1-1,5 baş sarımsak(büyüklüğüne göre)
100ml zeytin yağ(yaklaşık bir çay bardağı)
100ml limonsuyu(2limon yeterli oluyor)
1litre su
2tatlı kaşığı kadar tuz

1kilo gram kırmızı pancar

yapılışı:

pancar ilk olarak soymadan ortalarından tam kesmeden artı şeklinde kesilip yumuşayana kadar haşlanır.haşladığımız pancarı küçük küçük doğruyoruz ve sosumuzu hazırlıyoruz.sarımsaklarımızı soyuyoruz üzerine zeytin yağ,limon suyu,tuzu ekleyip blendardan geçiriyoruz.aynı süt kıvamında bir şekil alıyor suyumuzu da ekleyip karıştırıyoruz.ardından doğradığımız pancarlarımızın üzerine döküp servis ediyoruz.

NOT:hazırladığımız turşuyu buzdolabında bekletiyoruz ve 3gün içinde tüketiyoruz.

afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir lezzet olduğuna aynene katılıyorum sevilaycım.tıpkı semizotlu telatur turşun gibi bu tarz turşuyuda biliyordum.telatur turşusunu biberleri haşalayatrak yapıyordu kayınvalidem.ama semizotlusunuda ilk kez senden öğrendim denedim vede bayıldım.
bu pancar turşusunuda çok severim üstünede kuru nane ekleriz pek güzelolur.

sevilayinaynasi dedi ki...

evet cnm ege gelini olunca öğrendik ne güzel bu turşuları.demek siz nane koyuyorsunuz bende bidahakine deneyeyim.biberliyide yedim evet oda çok güzel oluyor ama yapmadım hiç bide onu yapar koyarım artık:)teş.ederim cnm

bunlarda ilginizi çekebilir belki.

Related Posts with Thumbnails